Operatörsblåst av Tre
Mina missnöjesdanser med min förra teleoperatör Tre blir allt längre och allt tröttare. Efter sammanlagt två timmars väntan (30 minuter i telefonköer och ytterligare 90 minuter i butik) kanske jag äntligen kan få min ersättningstelefon upplåst. Det hela började med att jag avslutade mitt abonnemang hos Tre för ett halvår sedan och efter sommaren bytte till Telias Halebop.
Med i arvet från Tre följde en Sony Ericsson som idag bor i mobiltelefonhimlen. Med den gamla telefonen på lagning började än fler problem… detta eftersom ersättningstelefonen jag fick ut var operatörslåst och ingen på Tre verkar vilja låsa upp en telefon. Iaf inte om du är kund hos någon annan. Den som vet något om att tjäna pengar vet också att en missnöjd kund går till dina konkurrenter. Tre tvingar dig att vara kvar – oavsett hur många möjliga kunder som förloras på köpet.
Här är några av de förklaringar jag fått av Tre till att jag än idag håller en operatörslåst mobiltelefon i handen medan jag knappar sms på en lånad, väl sliten, gammal SonyEricsson:
- Vi låser inte upp telefoner förrän det gått 18 månader av din abonnemangstid. Jaså, du är inte kund hos oss!? Då kan vi nog inte hjälpa dig…
- Var telefonen du lämnade in operatörslåst? Nähe… då borde vi inte ha tagit in den på lagning alls – garantin gäller inte då.
- Ok, nu har jag pratat med verkstaden och de kan låsa upp din telefon om du tar med dig ett kvitto och din telefon. Vi faxar dem, du betalar en avgift och sen är telefonen upplåst. Jättelätt.
Jag åker alltså hem och hämtar hela telefonkartongen med sladdar och alles och ett stycke kvitto. Efter ytterligare 45 minuter i butiken får jag följande information.
- Ok, det kommer att dröja några veckor innan du får upplåsningskoden. Du är ju inte kund hos Tre….
Så vad du än gör, vad du än tar dig för – BLI ALDRIG KUND HOS TRE/Hi3gAccess. Det vore som att sälja din själ till Moderaterna – vad du än får tillbaka är varken vad du lämnade in eller vad du egentligen betalade för.
No Responses to “Operatörsblåst av Tre”
Leave a Reply